همه چیز در مورد طراحی لوگو


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : جمعه 28 دی 1403
بازدید : 3
نویسنده : کتابخونه



طراحی لوگو  چیست؟ در حالت ایده آل، یک لوگوی خوب طراحی شده یک سفیر بصری برای برند شما است. لوگو چیزهای مهمی در مورد برند به مخاطبان هدف شما منتقل می کند. استفاده از لوگو بهترین راه برای ارتباط با مشتریان است.

این لوگو محدود به لوگوی بالای فروشگاهی نیست که کارت ویزیتی برای تبلیغ یک فروشگاه یا خدمات آنلاین در اختیار شما قرار نمی دهد. انعطاف پذیری و سازگاری اجزای اصلی طراحی لوگوی حرفه ای هستند، زیرا برند شما باید به همه بازارها، بزرگ و کوچک ترجمه شود.

انتخاب یک ویژگی به یاد ماندنی کلیدی است. شما اغلب تنها چند ثانیه فرصت دارید تا با لوگوی خود توجه مشتری را به خود جلب کنید. شما نیاز دارید که لوگوی خود برای آنها خاطره انگیز باشد، حتی اگر فقط برای چند ثانیه به آن نگاه کنند.

اکنون می دانید که یک پاسخ مثبت، انعطاف پذیر، پایدار و به یاد ماندنی می خواهید. برخی از جنبه های مهم دیگر طراحی لوگو حرفه ای چیست؟ و چگونه می توانید لوگوی شرکت خود را به یاد ماندنی و جذاب کنید؟

در ادامه این مقاله با فریلنس پروژه همراه باشید تا قدم به قدم با طراحی لوگو آشنا شوید.


مرحله 1: یک خلاصه خلاقانه بنویسید

چه در حال ایجاد یک لوگو برای یک مشتری یا کسب و کار خود باشید، مهم است که یک جهت روشن داشته باشید. خلاصه خلاقانه مسیر را مشخص می کند.

اگر با مشتری کار می کنید، چند جلسه دست اول با او در مورد کسب و کار، اهداف و ارزش هایشان و پیامی که می خواهند به مشتریان خود منتقل کنند، داشته باشید.

به جزئیاتی مانند لحن (آیا کاری عادی است یا عجیب است؟)، رنگ ها و فونت های استفاده شده در طراحی کسب و کار و تمام جنبه هایی که باید در لوگو منعکس شود، توجه کنید.

آیا آنها به یک لوگوی ساده نیاز دارند یا به دنبال ایده های خلاقانه طراحی لوگو هستند؟

اما به یاد داشته باشید، لوگو برای مشتری شما نیست. لوگو برای بازار هدف است. بنابراین، جمع آوری یک خلاصه خلاقانه لزوماً مستلزم تحقیق و تحقیق در مورد مخاطب هدف شما است.

نه تنها باید بازار هدف و مشخصات جمعیتی لوگو را بدانید، بلکه باید تحقیقات مستقلی در مورد شرکت، مشتریان آن، بازاری که در آن فعالیت می کند و سایر رقبا انجام دهید.

در نهایت، مطمئن شوید که چارچوب زمانی مورد نیاز برای پروژه، آنچه را که انتظار دارید ارائه کنید و بودجه مورد توافق را به وضوح تعریف کنید.

آنچه از یک خلاصه خلاقانه می خواهید:

یک مسیر و هدف خاص برای لوگو

بازار هدف و جامعه آماری

تحقیقات بازار و رقابت

جزئیات رنگ ها، فونت ها و سایر ویژگی هایی که باید در لوگو گنجانده شوند.

جدول زمانی، انتظارات و بودجه

مرحله 2: به عنوان یک طرح طراحی

با در نظر گرفتن Creative Brief، وقت آن است که واقعا خلاق شوید!

در حالی که می دانید لوگوی شما در نهایت با استفاده از کامپیوتر به صورت دیجیتالی تکمیل می شود، توصیه می کنیم با روش های سنتی طراحی لوگو، خودکار، مداد و کاغذ شروع کنید. در مقابل وسوسه رد شدن از این مرحله مقاومت کنید.

این یک بخش سرگرم کننده و مهم در طراحی doodle است.

خود را به چند روش محدود نکنید. برای طراحی لوگوی خود از یک ورق کاغذ خالی استفاده کنید یا اگر فکر می کنید کافی نیست، برگه های بیشتری بردارید و آنها را پر کنید.

برخی از طراحان دوست دارند کاغذ را به چندین بخش کوچکتر تقسیم کرده و خط بکشند و هر کدام را با الگوهای ممکن پر کنند. برخی دیگر ترجیح می‌دهند سریع‌تر باشند و از کل صفحه بدون اشتراک‌گذاری استفاده کنند.

برای رسیدن به هدف نهایی، کاری را که فکر می‌کنید برای تفکر خلاقتان مهم است، انجام دهید!

در این مرحله از فکر کردن خارج از چارچوب نترسید، که شامل برخی جزئیات است تا خلاصه خلاقانه طرح کلی هدف واقعی یک طراحی لوگوی حرفه ای باشد.

بیایید بگوییم مشتری شما مفاهیم لوگو را با کاراکتر S به عنوان بخشی از طراحی پیشنهاد کرد. در حالی که شما قطعاً می خواهید ایده هایی را جمع آوری کنید که با هدف مشتری مطابقت داشته باشد، اگر با ایده ای برخورد کردید که از حروف چاپی استفاده نمی کند اما همچنان پیام را منتقل می کند، آن را دنبال کنید!

ممکن است مجبور شوید چندین طرح بالقوه را برای تایید ارسال کنید، بنابراین در این مرحله حداقل می توانید راه های دیگری را در نظر بگیرید.

کپی کردن طرح های معروف اکیدا ممنوع است، اما مطمئناً می توانید از چیزهایی که دیگران مفید می دانند چیزهای زیادی یاد بگیرید. همچنین می‌توانید از طراحی‌های لوگوی زیبایی‌شناختی الهام بگیرید.

در پایان این مرحله باید حدود دو تا چهار پروژه احتمالی داشته باشید که می خواهید به مرحله بعدی بروید.

آنچه از مرحله طراحی می خواهید:

خارج از چارچوب فکر کنید.

به روش قدیمی قلم یا مداد و کاغذ برگردید.

از کشف موقعیت ها و احتمالات نترسید.

طرح هایی را انتخاب کنید که فکر می کنید می توانند در مرحله بعد بهبود یابند.

مرحله 3: رنگ ها، فونت ها و سایر جزئیات را در نظر بگیرید

در خلاصه خلاقانه خود، ممکن است از مشتری خواسته باشید تا برخی از جزئیاتی را که باید در برند گنجانده شود، توضیح دهد. مانند انتخاب رنگ لوگو، انتخاب فونت و اینکه آیا فونت باید وجود داشته باشد یا نه.

اگر مشتری هیچ درخواست یا پیشنهادی در رابطه با این اطلاعات نداشته است، وقت آن رسیده است که به تحقیقات بازار خود بازگردید. مخاطب هدف کیست؟ پیامی که توسط لوگو منتقل می شود چیست؟ چگونه انتخاب رنگ خود را بهبود می دهید؟

تحقیق در مورد پالت رنگ لوگو و روانشناسی رنگ می تواند به شما در تصمیم گیری در مورد پالت رنگ لوگو کمک کند.

کتابی در مورد روانشناسی رنگ ها بیان می کند: «[رنگ] مفاهیم بسیار گسترده تری نسبت به عبارات مهم و کلیدواژه ها دارد» در مورد اینکه چگونه رنگ ها در لوگوها و برندسازی نقش دارند. رنگی که "کاملاً برای کسب و کار اشتباه است، به دلایل نادرست مدت ها به یادگار مانده است."

شما قطعا یک لوگوی به یاد ماندنی می خواهید، اما همچنین می خواهید مردم آن را با یک خاطره مثبت مرتبط کنند. حتی چیزی به کوچکی انتخاب یک رنگ می تواند لوگوی شما را بسازد یا خراب کند.

ممکن است با طراحی لوگوی مبتنی بر حروف (آرم مونوگرام) کار کنید، در این صورت می توانید فونت موجود را مشاهده کنید یا آرم خود را با دست بکشید.

نکته ای که باید در مورد لوگوهای مبتنی بر فونت (تایپوگرافی یا لوگوتایپ) به خاطر بسپارید این است که بیش از حد پر نکنید. همچنین تأثیر فونت به طور خودکار به هر طرحی را در نظر بگیرید.

فونت های Serif معمولا قابل اعتماد، پایدار و قابل احترام هستند، اگرچه کمی رسمی تر.

فونت sans serif را می توان مدرن تر و ساده تر در نظر گرفت.

فونت‌های اسکریپتی به لوگوها حس خلاقانه‌تر و گاهی زنانه‌تر می‌دهند.

گزینه دیگر برای فونت جدید استفاده از عناصر غیر معمول مانند نمادها، نقطه ها و براکت ها است.

افزودن عناصر بیش از حد به طراحی لوگوی حرفه ای، به یاد ماندنی بودن آن را کاهش می دهد.

یک طراح در کتاب خود می گوید: «هر چه تصویر ساده تر باشد، به خاطر سپردن آن برای مخاطب آسان تر است زیرا مغز اطلاعات کمتری برای پردازش دارد. سادگی ممکن است مهم‌ترین عامل موفقیتی باشد که ما ستایش می‌کنیم. "ایده ها و تصاویر ساده نمادهای موثری می سازند."

نکاتی که هنگام ایجاد اطلاعات طراحی باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:

انتخاب رنگ می تواند به پیام لوگوی شما کمک کند یا از آن کم کند.

یک لوگو ممکن است حاوی فونت باشد یا نباشد.

فونت ها، مانند رنگ ها، حس و حال لوگو را ایجاد می کنند.

آن را ایمن نگه دارید.

مرحله چهارم: ماکاپ ها و بازخورد در مورد طرح های اولیه

اکنون که چند طرح واقع گرایانه دارید که احساس می کنید ارزش آن را دارند، وقت آن است که به مرحله بعدی بروید: ساخت یک ماکت و اجرای آن.

شما می توانید انتخاب کنید که ماکاپ های خود را به شکل کاغذ و مداد ذخیره کنید، درست مانند نقاشی های خود، بدون تغییراتی که آنها را کمی صاف کنید و انتخاب رنگ، فونت و جزئیات دیگر خود را اضافه کنید.

یا می توانید با نرم افزار خود کار کنید. طراحی کنید و می توانید چند مدل مجازی ایجاد کنید. این کارها لزوماً به زمان و تلاشی که در نهایت برای کار واقعی صرف خواهید کرد نیاز ندارند، اما باید تا حدی به بیننده نشان دهند که نتیجه نهایی چگونه خواهد بود.

با داشتن ماکت ها می توانید بفهمید که پاسخ نهایی چگونه خواهد بود.

ممکن است وسوسه شوید که از دوستان، آشنایان و خانواده خود بازخورد بگیرید، اما گرفتن نظرات بی طرفانه از آنها بسیار دشوار است. همچنین مخاطبی که لوگوی شما را می بیند مهم است.

در صورت امکان، با مخاطبان هدف خود تماس بگیرید تا کسانی را بیابید که مستقیماً با شرکتی که برای آن طراحی می کنید در تعامل هستند. شما قبلاً تحقیقات بازار خود را انجام داده اید، بنابراین می دانید چه کسی را باید جستجو کنید.

می توانید در متا (فیسبوک سابق) یا سایر رسانه های اجتماعی متصل شوید یا از رویدادهای محلی مانند بازارهای کشاورزان بازدید کنید تا نظرات صادقانه و بی طرفانه آنها را در مورد گزینه های طراحی خود دریافت کنید.

چند سوال در ذهن خود آماده کنید تا به شما در یافتن پاسخ کمک کند. گاهی اوقات حتی یک سوال ساده می تواند یک فرد ناآگاه را گیج کند.

بنابراین اگر مجموعه‌ای از سؤالات اساسی دارید ("آیا این لوگو درست است یا غلط؟ آیا لوگوی فروشگاه مواد غذایی شما باید اینگونه باشد؟ آیا احساس می‌کنید می‌توانید به این شرکت اعتماد کنید؟")

در بازخورد به دنبال موارد زیر باشید:

دسترسی به مخاطبان خود را در نظر بگیرید.

چندین گزینه طراحی را ارائه دهید.

سوالات مشخصی در مورد اینکه چه چیزی دوست دارند و چه چیزی را دوست ندارند بپرسید.

آماده باشید تا بازخورد صادقانه را در تصمیمات طراحی بگنجانید.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کتابخونه و آدرس ketabkhoooneh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com